Goederen goed ontvangen! Wat nu?

Al onze artikelen verlaten het magazijn met de verpakking in perfecte staat.

  • Het eerste wat u dient te doen bij levering is controleren of het aantal ontvangen pakketten overeenkomt met het aantal verzonden/bestelde pakketten.

  • Ten tweede inspecteert u ieder pakket grondig aan de buitenkant om te zien of er tekens zijn van schade , zoals hobbels, deuken, gaten, dozen in slechte staat, koerierslabels of enig ander teken dat kan leiden tot de verdenking dat de goederen beschadigd kunnen zijn tijdens het transport.

Het is verplicht om een notitie en handtekening achter te laten op de vrachtbrief van de koerier, hetzij op papier of digitaal (PDA), "PAKKET ZICHTBAAR BESCHADIGD" indien deze tekens aanwezig zijn. Zo weten we welke koerier verantwoordelijk is voor deze beschadiging en kunnen wij hiervoor maatregelen treffen.

Het niet ondertekenen van een pakket als ZICHTBAAR BESCHADIGD en vervolgens presenteren van afbeeldingen die zichtbare schade eraan aantonen, betekent dat het incident automatisch zal worden afgewezen.

We nemen volledige verantwoordelijkheid voor het pakket van ons depôt tot aan uw voordeur maar kunnen natuurlijk niet aansprakelijk worden gesteld indien de schade gebeurt nadat het pakket overhandigd werd.

 

Wat kan ik doen in het geval van een incident? (Schade bij transport, Verkeerd product, Ontbrekend product, Ontbrekende onderdelen)

 

Als je goederen of diensten bij ons koopt, heb je gedurende 14 dagen vanaf de levering of het sluiten van de overeenkomst het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen, de kosten hiervoor betaal je zelf.  Binnen de 14 dagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de overeenkomst, betalen we je de volledige aankoopprijs ervan terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald. Je kan indien je wenst ook een ander artikel doorgeven dat je graag in de plaats ontvangt. Voor meer informatie kan je verder lezen op  https://bumbastic.be/policies/terms-of-service 

Zodra je ons contactformulier invult, vragen we je volledig te zijn in de beschrijving over de schade aan je goederen en dat je hierbij rekening houdt met de bovenstaande voorwaarden. Wanneer we alle nodige info en documenten ontvangen hebben zal ons aftersales-departement het retourneerproces opstarten indien de geclaimde schade voldoet aan onze voorwaarden. Indien het niet voldoet aan onze voorwaarden zal het dossier afgesloten worden mits gebrek aan de nodige documenten.

Verschillende soorten goederen zijn vrijgesteld van retourneren. Bederfelijke goederen zoals cosmetische producten (bodycrèmes) of artikels die je gratis ontving kunnen niet worden geretourneerd.

Je kan je incident melden via ons algemeen contactformulier of via email: info@bumbastic.be  

 

Niet-retourneerbare artikelen:

  • Cadeaubonnen of gratis producten

  • Bodycrèmes

  • Elk item dat zich niet in de originele staat bevindt, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.

Belangrijk:

  • Om je retourzending in te vullen, hebben wij een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig.

  • Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant.

  • Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke terugbetalingen worden toegekend (indien van toepassing).

Het retourneerproces

Zodra de schade aan je goederen bevestigd wordt, zal  het retourneerproces gestart worden. Hiervoor dien je onderstaande procedure te volgen zodat de goederen afgehaald kunnen worden.

  1. Bereid het pakket in optimale conditie voor en presenteer alle defecte producten in (een) grote kartonnen doos(dozen). Onthoud dat de originele dozen van de producten zelf intact dienen te arriveren, zonder stickers of schade. Daarom is het essentieel om kartonnen dozen te verstevigen en ze goed dicht te plakken.

  2. Plak het label dat u vervolgens van ons ontvangt op ieder pakket apart. Vergeet niet om dit label (welke het RMA nummer bevat in verband met uw ophaling, het pakketnummer en een identificatiebarcode) af te printen en op elk pakket te plakken.

De garantie van 2 jaar dekt fabricagefouten en dekt in geen geval slijtage of misbruik. We zullen alleen het geld retourneren van de producten die een fabricagefout hebben, dus je dient de producten die tekenen van slijtage of schade vertonen goed te inspecteren. In het geval van een beschadigde verpakking zal 100% van de waarde van het product  niet kunnen worden terugbetaald.

Als de producten eenmaal zijn ontvangen, zal onze retourneerverantwoordelijke elk van de producten analyseren en als ze eenmaal zijn geverifieerd zal een vervanging of retourbetaling worden uitgevoerd. Het proces van controleren en terugbetalen van de koopwaar kan enkele weken in beslag nemen vanaf het moment van ontvangst in het magazijn.

Het retourneren van producten in perfecte staat ?

Bum-Bastic aanvaardt geen retours/wissels van producten in perfecte staat.
Wij vervangen alleen artikelen die defect zijn en niet meer kunnen gebruikt worden waarvoor ze bestemd zijn. Als je wenst te ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op info@bumbastic.be of via ons contactformulier.